Ahoj!

Zdravím všechny žáky ve třídě, věřím, že už je vám smutno po kamarádech a trochu i po nás učitelích. Moc si přeji, aby tato situace už skončila a my se vrátili zdraví do školy.

Prázdniny to bohužel nejsou, tak jsem vám připravila pracovní listy na jednotlivé týdny, které si podle možností můžete vytisknout a vyplnit, nebo si vzít papír, tužku a pastelky, řešení si zapisovat a obrázky nakreslit a vybarvit.

Tak ať se vám práce daří a ať se spolu zase brzy setkáme.
Mgr. Šárka Janalíková

VI.třída - Přírodopis - pracovní list č. 10: Ekosystém lesa a louky

25.5.2020-29.5.2020


Ekosystém lesa a louky

Přečti a zapiš do sešitu

Rostliny v ČR rozdělujeme na: rostliny nížin, pahorkatin, podhorských a horských oblastí

Nížiny

  • Nejúrodnější pole - pšenice, ječmen, kukuřice
  • Rostou zde listnaté lesy


    Pahorkatiny
    • Chudší půdy - brambory
    • Rostou zde dubové a jehličnaté lesy


    Podhorské oblasti
    • Chudší půdy - žito, brambory, len
    • Pasou se zde krávy a ovce
    • Rostou zde jehličnaté a smíšené lesy



    Horské oblasti
    • Rostou zde lišejníky a borovice kleč, vzácné chráněné rostliny




    Louky
    • význam pro rovnováhu v krajině
    • chrání krajinu před povodněmi
    • luční byliny: kopretina bílá, sedmikráska chudobka, podběl obecný, pampeliška lékařská



    Lesy
    • listnaté
    • smíšené
    • jehličnaté
    • význam lesa: zadržuje vodu, dává dřevo, žije v něm mnoho živočichů, slouží k odpočinku



    Lesní patra



     


    1. Napiš názvy rostlin - opakování




    2. Napiš název stromu:

    Listnatý

    Jehličnatý



    3. Napiš plody, které sbíráme v lese:

    …………………