Ahoj!

Zdravím všechny žáky ve třídě, věřím, že už je vám smutno po kamarádech a trochu i po nás učitelích. Moc si přeji, aby tato situace už skončila a my se vrátili zdraví do školy.

Prázdniny to bohužel nejsou, tak jsem vám připravila pracovní listy na jednotlivé týdny, které si podle možností můžete vytisknout a vyplnit, nebo si vzít papír, tužku a pastelky, řešení si zapisovat a obrázky nakreslit a vybarvit.

Tak ať se vám práce daří a ať se spolu zase brzy setkáme.
Mgr. Šárka Janalíková

VIII-IX.třída - Přírodopis - pracovní list č. 1 - Lidské tělo opakování

30.3.2020-3.4.2020

Stavba lidského těla - opakování

1. Urči správně a zakroužkuj

Kostra je oporou lidského těla
ano
ne
Kostra a svaly umožňují pohyb
ano
ne
Lebka chrání plíce
ano
ne
Lebka chrání mozek
ano
ne
Páteř je složena z obratlů
ano
ne
Kloub loketní je umístěn na horní končetině
ano
ne
Čéška je umístěna na horní končetině
ano
ne
Krev rozvádí po těle kyslík a živiny
ano
ne
Krevní skupiny jsou AD, BC
ano
ne
Krevní skupiny jsou A, B, AB, 0
ano
ne
Lidský mozek je aktivnější ve dne
ano
ne
Lidský mozek je aktivnější v noci
ano
ne
Hlavním orgánem dýchací soustavy jsou plíce
ano
ne
Základem vylučovací soustavy je žaludek
ano
ne
Základem vylučovací soustavy jsou ledviny
ano
ne
Nejsložitějším orgánem v lidském těle je mozek
ano
ne
Nejsložitějším orgánem v lidském těle je oko
ano
ne


2. Popiš lidské tělo
Název:VY_52_INOVACE_PRV_01Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44 ...
3. Odpověz na otázky
a. Vyber z nabídky v závorce pojmy a správně přiřaď, do které části lidského těla patří (koleno, paže, nárt, ústa, lýtko, čelo, pata, oči, kotník, loket, brada, stehno, uši, hýždě, temeno, záda, líce, prsa, rameno, břicho, zápěstí )
HLAVA : …
TRUP:
HORNÍ KONČETINA :
DOLNÍ KONČETINA :
b. Kolik má člověk smyslů, vyjmenuj:
c. Napiš, jaké chutě rozlišuje člověk a pro každou chuť uveď jednu potravinu jako příklad:





d. Jaký význam má pro člověka kůže:


e. Co chrání oko před prachem a jinými nečistotami:


f. Která onemocnění mozku přenášejí klíšťata: